Sign In
TAP NEWS EN
A more proactive Contact Center

The online is increasingly an option when one thinks about booking trips. For many people, it is more convenient to buy a plane ticket on the computer or on the phone, than to call a dedicated line, or even to go to an airline counter or travel agency.

However, to book a flight online can bring constraints that otherwise would not exist, or that would be easily solved by sales agents. The payment can fail, for a number of reasons: an insufficient credit card limit, limitations of bank security systems, or even system or connection errors.

This is when the Contact Center’s sales recovery team comes in. When these situations occur, and Customers cannot finalize their booking, a message is automatically generated, containing the necessary data to contact the Customer. At this point, it is the Contact Center who makes the calls, in a proactive and personalized way, thus recovering the sale and improving the experience of the customer, who ends up finalizing the payment to TAP instead of giving up or looking for other travel options.​


The payment recovery team was created at the end of 2017 and has three permanent elements and a reinforcement element. In the photo, from left to right, Pedro Silva, Mariana Resende, Simão Themudo – permanent members of the team – and Ivan Mimoso – who strengthens the team when it is needed.

 

More than a million euros per month and a recovery rate higher than 30%

The success of the creation of this team is already clearly visible. In January, 16,3% of the sales via Flytap were recovered, which represents a gain of 586 thousand euros. In August, this value went up to one million and 30 thousand euros, with a recovery rate of 31%.

Once again, TAP proves that to provide a service of excellence to the customer, in a proactive and dedicated way, will continue to bring gains for the Airline, gaining passengers’ loyalty  and making their travel experience even better.​

 

22 abril 2019

Clique para abrir

11 dezembro 2018

Clique para abrir

09 novembro 2018

Clique para abrir

04 outubro 2018

Clique para abrir

07 agosto 2018

Clique para abrir

05 julho 2018

Clique para abrir

20 junho 2018

Clique para abrir

06 junho 2018

Clique para abrir

07 maio 2018

Clique para abrir

13 abril 2018

Clique para abrir

05 março 2018

Clique para abrir

20 fevereiro 2018

Clique para abrir

05 fevereiro 2018

Clique para abrir

22 janeiro 2018

Clique para abrir

08 janeiro 2018

Clique para abrir

22 dezembro 2017

Clique para abrir

07 dezembro 2017

Clique para abrir

24 novembro 2017

Clique para abrir

20 novembro 2017

Clique para abrir

10 novembro 2017

Clique para abrir

27 outubro 2017

Clique para abrir

13 outubro 2017

Clique para abrir

29 setembro 2017

Clique para abrir

15 setembro 2017

Clique para abrir

01 setembro 2017

Clique para abrir

31 julho 2017

Clique para abrir

21 julho 2017

Clique para abrir

17 julho 2017

Clique para abrir

07 julho 2017

Clique para abrir

28 junho 2017

Clique para abrir

23 junho 2017

Clique para abrir

12 junho 2017

Clique para abrir

02 junho 2017

Clique para abrir

26 maio 2017

Clique para abrir

12 maio 2017

Clique para abrir

08 maio 2017

Clique para abrir

28 abril 2017

Clique para abrir

13 abril 2017

Clique para abrir

31 março 2017

Clique para abrir

17 março 2017

Clique para abrir

03 março 2017

Clique para abrir

17 fevereiro 2017

Clique para abrir

02 fevereiro 2017

Clique para abrir

19 janeiro 2017

Clique para abrir

05 janeiro 2017

Clique para abrir

22 dezembro 2016

Clique para abrir

08 dezembro 2016

Clique para abrir

24 novembro 2016

Clique para abrir

10 novembro 2016

Clique para abrir

27 outubro 2016

Clique para abrir

13 outubro 2016

Clique para abrir

04 outubro 2016

Clique para abrir

29 setembro 2016

Clique para abrir

15 setembro 2016

Clique para abrir